Gå til hovedindhold
Logo for Affaldplus Genbrug og Energi
  • Borger
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Butikker
    • Affalds-ABC
    • Asbestaflevering
    • Din kommune
    • Sortering i hjemmet
    • Skilte
  • Virksomhed
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Anlæg
    • Kunde på anlæg
    • Kunde på genbrugsplads
    • Skilte
  • Besøg os
    • YderZonens forløb
    • Om YderZonen
  • Om AffaldPlus
    • Artikler
    • Bestyrelse
    • Job hos os
    • Kontakt
    • Nyheder
    • Publikationer
  • Fjernvarme
    • Dianalund Fjernvarme
    • Sorø Fjernvarme
  • Selvbetjening
  • Borger
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Butikker
    • Affalds-ABC
    • Asbestaflevering
    • Din kommune
    • Sortering i hjemmet
    • Skilte
  • Virksomhed
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Anlæg
    • Kunde på anlæg
    • Kunde på genbrugsplads
    • Skilte
  • Besøg os
    • YderZonens forløb
    • Om YderZonen
  • Om AffaldPlus
    • Artikler
    • Bestyrelse
    • Job hos os
    • Kontakt
    • Nyheder
    • Publikationer
  • Fjernvarme
    • Dianalund Fjernvarme
    • Sorø Fjernvarme
  • Selvbetjening
search menu
  1. Affalds-ABC
  2. Genbrugspladser
  3. Selvbetjening
  4. Printer Friendly, PDF & Email
add

Miljøbevidste borgere og stor tilfredshed med AffaldPlus

Genbrugs- og haveaffaldspladserne får flotte karakterer i AffaldPlus’ nyeste tilfredshedsundersøgelse. Resultaterne viser en høj grad af miljøbevidsthed blandt borgerne, som mener, at AffaldPlus’ indsats i forhold miljø, klima og socialt ansvar har stor betydning.
Billede af genbrugsvejleder og kunde

AffaldPlus gennemførte i oktober 2023 en kundetilfredshedsundersøgelse blandt 5000 vilkårligt udvalgte borgere i vores ejerkommuner. Vi spurgte til deres kendskab til vores ydelser og tilfredsheden inden for en lang række områder. Det er analysebureauet Interresearch, som har gennemført undersøgelsen for os.

Generelt viser undersøgelsen en god tilfredshed med AffaldPlus. Vi er gået frem på mange parametre siden 2019, og særligt kan vi være glade for kundernes gode indtryk af vores indsats i forhold til den grønne omstilling og deres tillid til, at vi behandler det indsamlede affald forsvarligt i forhold til klima, miljø og genanvendelsesmuligheder. Begge dele er nemlig vigtige i forhold til kundernes generelle tilfredshed med AffaldPlus og deres egen indsats i forhold til sortering.

Men der er også områder, hvor tilfredsheden kan få et par nøk op. Det gælder fx informationsniveauet. Mange kunder efterspørger endnu mere viden og information om genbrug, genanvendelse og behandling af affaldet. Information er dog et område, som typisk scorer lavt i branchen. Den høje tillid til os og det øgede kendskab til vores anlæg (steget en del siden 2019) vidner dog om, at vores kommunikative indsatser siden 2019 bærer frugt, også selvom kunderne gerne vil have endnu mere.

Tilfredsheden med vores forskellige ydelser, fx husstandsindsamling af affald og storskrald/haveaffaldsordningerne, varierer fra 'tilfredsstillende' til 'fremragende'.

Der er også fin tilfredshed med vores genbrugs- og haveaffaldspladser. Begge dele scorer meget højt i kundernes tilfredshed og ligger i kategorien 'fremragende'.

Læs rapport fra undersøgelsen

Udvalgte resultater

  • AffaldPlus scorer 6 ud af 7 i overordnet tilfredshed
  • Mere end tre ud af fire har tillid til, at AffaldPlus behandler det indsamlede affald forsvarligt i forhold til klima, miljø og genanvendelsesmuligheder
  • Den generelle tilfredshed med genbrugspladserne ligger på 6,1 ud af 7. 81 % mener, at vores genbrugsvejledere er servicemindede
  • Over 90 % er enige i, at vi bør genbruge og genanvende så meget som muligt, og at de går meget op i at sortere affaldet korrekt.

Overordnet tilfredshed:
"Jeg har generelt et godt indtryk af AffaldPlus"

OT

Grøn omstilling:
"Jeg har et godt indtryk af AffaldPlus’ indsats i forhold til den grønne omstilling"

Grøn omstilling

Klima:
"Jeg har tillid til, at AffaldPlus behandler det indsamlede affald forsvarligt i henhold til klima, miljø og genanvendelsesmuligheder"

Klima
info

Vi gennemfører kendskabs- og tilfredshedsundersøgelser for at indsamle viden om borgernes oplevede kvalitet af vores ydelser – hvad de er glade for, og hvad de er mindre tilfredse med. Resultaterne bruges til at sikre AffaldPlus’ fortsatte udvikling og til at prioritere i vores indsatsområder.

Tilfredsheden vurderes på en syvtrinsskala, hvor 7 er det bedste.

Vi gennemførte sidst en lignende undersøgelse i 2019. Undersøgelsen er gennemført i samarbejde med analysebureauet Interresearch.

AffaldPlus

Øvrige nyheder

Læs mere
Billede af selvbetjener på genbrugspladsen

Fleksibilitet og flere åbningstimer hitter

AffaldPlus har nu rundet en milepæl: Mere end 20.000 borgere har tilmeldt sig selvbe…

30/09/2025

Læs mere

Sorø genåbner

Sorø Genbrugsplads genåbner!

Nu sker det endelig! Sorø Genbrugsplads genåbner tirsdag d. 29. juli 2025 kl. 9.00. …

25/07/2025

Læs mere

Billede af diverse materialer til salg i PlusByg

PlusByg kommer til Korsør

Lørdag den 28. juni åbner vi butik nummer 7. Denne gang en mini-udgave af PlusByg på…

16/06/2025

Læs mere

Affaldplus' logo in white

Ved Fjorden 20

4700 Næstved

affaldplus@affaldplus.dk

Tlf. 5575 0800

CVR 65278316

EAN 5798007304591

Find os på LinkedIn Find os på Facebook Tilmelding til nyhedsbrev
  • Til borger
    • Affalds-ABC
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Butikker
    • Nyheder
    • Helligdage
  • Til virksomhed
    • Genbrugspladser
    • Haveaffaldspladser
    • Kunde på genbrugsplads
    • PlusByg for virksomheder
    • Anlæg
    • Kunde på anlæg
  • Om AffaldPlus
    • Designguide
    • Bestyrelse
    • Kontakt
    • Politikker
    • Whistleblowerordning
    • AffaldPlus in English
    • lock Login
X
  • Bestil ny adgangskode