AffaldPlus' bestyrelse nu fuldtallig
AffaldPlus styrker sin bestyrelse med to nye eksterne medlemmer, der tilfører selskabet betydelige kompetencer inden for energi, forsyning, ledelse og strategisk udvikling.
Vordingborg Kommune har udpeget Ole J. Andersen som eksternt medlem af bestyrelsen. Ole J. Andersen har mange års erfaring fra energisektoren, herunder som energichef i AffaldPlus, og besidder et indgående kendskab til både forsyningsområdet og selskabets udvikling.
Samtidig har Ringsted Kommune udpeget Allan Jakobsen som eksternt medlem af bestyrelsen. Allan Jakobsen kommer med omfattende ledelseserfaring og stærke kompetencer inden for strategisk udvikling og selskabsledelse.
"Vi er meget glade for at kunne byde velkommen til to stærke profiler, som med deres erfaring og indsigt vil bidrage til den fortsatte udvikling af AffaldPlus og de selskaber, vi ejer og driver," lyder det fra bestyrelsen i en fælles udmelding.
De to nye medlemmer indtræder i bestyrelserne for I/S AffaldPlus og AffaldPlus Affaldsenergi A/S. I forbindelse med, at bestyrelserne nu er fuldtallige, har de også konstitueret sig på ny. Det betyder at Allan Jakobsen er valgt som formand for begge selskaber, mens næstformandsposten fortsat varetages af Klaus Hansen, Ringsted Kommune. Anders Ertmann fortsætter herefter sit engagement i bestyrelsesarbejdet som eksternt medlem.
Som følge af selskabets vedtægter afløser Allan Jakobsen også Anders Ertmann som bestyrelsesformand for Sorø Fjernvarme.
I datterselskabet Dianalund Fjernvarme ApS blev der på generalforsamlingen den 12. juni vedtaget en vedtægtsændring og valgt en bestyrelse for første gang i selskabets historie. Personkredsen i Dianalund Fjernvarmes bestyrelse er dog kun midlertidig, indtil der er afholdt kundemøde i Dianalund og videre udpegning i Sorø Kommunes kommunalbestyrelse. En lokalt forankret bestyrelse for selskabet forventes på plads inden årets udgang.
Med de nye udpegninger styrkes AffaldPlus' samlede kompetenceprofil og fundamentet for at videreudvikle selskabets løsninger inden for affalds- og ressourcehåndtering, energi og den grønne omstilling.