Deklaration af affald til deponi
Du skal deklarere affald, der skal deponeres. Det gør du ved at udfylde en deklarationsansøgning og sende den til AffaldPlus.
Ansøgning når du er kunde hos AffaldPlus
Er du kunde hos AffaldPlus, skal du gå ind via kundeportalen og udfylde din ansøgning.
Har du problemer med dit login, kan du kontakte Indvejningen hos AffaldPlus på vaegt@affaldplus.dk eller på telefon 5575 0838.
Når ansøgningen er afsendt, vil du modtage en kvittering på mail. Vær opmærksom på, at AffaldPlus har 14 dage til at behandle en ansøgning.
Når vi har behandlet din ansøgning, vil du modtage en godkendt ansøgning samt en køreseddel. Køresedlen skal udleveres til chaufføren og medbringes ved indvejningen. Bliver din ansøgning derimod afvist, får du besked på mail.
Er du i tvivl eller har du spørgsmål, kan du altid henvende dig på mail: vaegt@affaldplus.dk
Ansøgning når du ikke er kunde hos AffaldPlus
Er du ikke kunde hos AffaldPlus, eller er du privat, skal du gå ind på det relevante skema her - du linkes videre til virk.dk:
- Ansøgere fra Faxe Kommune
- Ansøgere fra Ringsted Kommune
- Ansøgere fra Næstved Kommune
- Ansøgere fra Slagelse Kommune
- Ansøgere fra Sorø Kommune
- Ansøgere fra Vordingborg Kommune
Sådan gør du
-
Udfyld og indsend skemaet "Ansøgning om deklaration af affald til deponering/grundlæggende karakterisering af affald" mindst 14 dage før, du skal aflevere affald til deponering.
-
Send skemaet til AffaldPlus elektronisk.
-
Når AffaldPlus har modtaget din ansøgning, udsteder vi en deklaration for affaldet. Denne får du retur sammen med dit udfyldte skema. Kan AffaldPlus ikke udstede en deklaration, vil du modtage besked herom senest 1 uge fra indsendelsen af dit skema.
-
Underskriv skemaet i rubrik 13 og medbring skema samt deklaration, når du afleveret dit affald på deponiet.
-
Når vi har modtaget din ansøgning, udsteder vi en deklaration, som vi sender til dig.
Læs mere om deklarationer (pdf)