Byggeaffald
Byggeaffald fra ombygninger, nedrivninger eller renoveringer skal anmeldes til kommunen. Det skal gøres senest 14 dage, før byggeriet begynder.
Reglerne for anmeldelse af byggeaffald skal være med til at finde ud af, om der kan være brugt PCB-holdige byggematerialer i de bygninger, som skal renoveres, ombygges eller rives ned. Er der det, skal en kortlægning sikre, at de skadelige stoffer ikke bliver spredt til omgivelserne, når materialerne bliver til affald.
I folderne her kan du læse mere om om, hvordan byggeaffald skal anmeldes:
Vejledning om anmeldelse af byggeaffald - for erhverv (åbner som iPaper)
Vejledning om anmeldelse af byggeaffald - for private (åbner som iPaper)
AffaldPlus-kommunernes anmeldeskemaer for bygge- og anlægsaffald
Kommunernes skemaer til anmeldelse af bygge- og anlægsaffald og screening for PCB-affald kan findes via de offentlige portaler:
Oplever du problemer med skemaerne, skal du henvende dig til Teknisk Forvaltning/Center for Teknik og Miljø i din kommune.